Stemmen in het duister

Silvie Leest 07 mei 2024
Nancy North en haar vriend Felix zijn net in een goedkoper appartement in West-Londen getrokken, dat Felix heeft gevonden terwijl zij ziek was. Ze heeft een psychose gehad, maar nu is ze er weer bovenop. Ook al is de woning wat vervallen en ligt die aan de verkeerde kant van de stad voor Nancy, de verhuizing betekent een nieuwe start.

Toch heeft Nancy al vanaf de eerste dag geen goed gevoel over de plek en over enkele andere bewoners van het pand, en ze merkt dat dat een weerslag op haar stemming heeft.

Wanneer haar buurvrouw Kira dood wordt aangetroffen denkt iedereen aan zelfmoord. Maar Nancy heeft haar nog kort voor haar dood gezien en is ervan overtuigd dat er kwade opzet is.
Niemand gelooft haar. Alleen rechercheur Maud O’Connor staat haar te woord...

Altijd als er een boek van duo Nicci French uitkomt, word ik enthousiast. Dus dit verhaal stond zeker op mijn lijstje om te lezen!

'Stemmen in het duister' is het tweede deel met rechercheur Maud O'Connor. Het eerste deel vond ik 'oke' om te lezen, dus ik hoopte dat dit mij iets meer kon bekoren.

Het begint echt heel erg goed en je leest over Nancy en haar partner Felix. Ze verhuizen naar een appartementencomplex en leren daar andere bewoners kennen. Eentje daarvan is een jonge vrouw, Kira. Op het eerste oog lijkt er niets met haar aan de hand te zijn, maar dan wordt ze dood aangetroffen en iedereen gaat uit van zelfmoord. Behalve Nancy...

Dit gedeelte vond ik dus supergoed en mysterieus! Vervolgens lees je heel veel over de twijfels en de zoektocht naar de waarheid van Nancy. Het probleem met haar is alleen dat niemand haar gelooft, ook mede door haar psychische verleden. En dan komt rechercheur Maud op haar pad. Samen proberen ze achter de waarheid te komen.

Het concept van dit verhaal vond ik erg goed en ook het gevecht dat Nancy voerde met zichzelf en omstanders was interessant om te lezen. Toch miste ik wederom iets in dit verhaal. Vooral als ik het vergelijk met eerder werk van dit duo...

Misschien is dit geen populaire mening, maar ik vind de laatste paar boeken niet meer zo heel goed van ze (of ik ben gewoon strenger geworden, haha).

Beoordeling: 3,0/3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest