Iedereen hier liegt

Silvie Leest 26 april 2024
William Wooler lijkt op het eerste gezicht een echte familieman. Maar in werkelijkheid heeft hij een affaire, eentje die vanmiddag vreselijk afliep in een motel. Wanneer hij boos en van streek thuiskomt en daar zijn negenjarige dochter Avery aantreft, verliest William zijn zelfbeheersing. Uren later wordt Avery door haar familie als vermist verklaard.

Opeens is Stanhope niet zo’n veilige buurt meer. En William is niet de enige in de straat die iets verbergt. Als getuigen naar voren komen met informatie die misschien niet waar is, beginnen Avery’s buren langzaam hun gezond verstand te verliezen.
Wie heeft Avery Wooler meegenomen?

Dit verhaal sprak mij behoorlijk aan, dus ik was dan ook heel benieuwd!

'Iedereen hier liegt' wordt vanuit verschillende perspectieven geschreven. Zo lees je over de knappe William Wooler en zijn affaire. Vervolgens loopt de situatie met zijn dochter Avery thuis uit de hand en kort daarna is ze opeens verdwenen...

Je leest dan onder andere vanuit de vrouw van William en zijn zoon. Maar ook komen er nog een aantal andere personages aan bod. Wat dan volgt is een psychologisch spel. Iedereen kan achter de verdwijning van Avery zitten.

Het idee vond ik leuk bedacht, maar ik zal maar meteen eerlijk zijn: dit was toch ietwat een tegenvaller voor mij. Het begin is zeker goed en interessant, maar daarna vond ik het traag en voor mijn gevoel zaten er ook wat herhalingen in. Ook vond ik het gedrag van een bepaald personage niet helemaal geloofwaardig overkomen.

Het verhaal was voor mij gewoon net wat te traag en langdradig, maar het concept vond ik dan tegelijkertijd ook weer niet superslecht bedacht. De uitwerking ervan was gewoon minder en hierdoor miste ik toch bepaalde spanning.

Jammer, want ik keek stiekem best wel uit naar dit verhaal! Mocht je dit boek gaan lezen, dan hoop ik dat het je toch beter mag gaan bevallen dan dat het bij mij deed.

Ik wil @lsamsterdam natuurlijk heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest