Zuid-moeders hebben geen geheimen

Silvie Leest 26 april 2024
Poppy heeft een bewogen tijd achter de rug en is vastberaden om zich niets meer aan te trekken van de roddelende en veroordelende vrouwen in Amsterdam-Zuid. Haar focus ligt vanaf nu op haar gezin, het koesteren van haar relatie met Alex en hun 1-jarige zoon.

Maar wanneer Poppy anonieme brieven ontvangt, betrokken is bij een tragisch ongeval en ook nog eens verrast wordt door een groot geldbedrag, wordt haar veerkracht zwaar op de proef gesteld. En de moedermaffia en Botox-bitches ruiken zwakte van afstand. Lukt het Poppy om zichzelf en haar gezin niet te verliezen? En wat is er de avond van het tragische ongeval daadwerkelijk gebeurd?

'Zuid-moeders hebben geen geheimen' begint met een interessante en best spannende proloog. Vervolgens maak je een sprongetje naar het verleden en lees je over Poppy en haar leven. Alles lijkt prima met haar te gaan. Ze heeft een fijne relatie met Alex en ook met haar zoontje lijkt het allemaal goed te gaan.

Maar dan ontvangt ze op een dag vreemde brieven en ze weet niet van wie die afkomstig zijn. Ik vond dit best een interessant en mysterieus concept en zelf was ik dan ook heel benieuwd wie er achter deze brieven zat.

Vervolgens lees je ook weer over de vreselijke moedermaffia en dit wist Kimberley met de nodige humor goed op papier te zetten. Er gebeuren eigenlijk heel veel dingen en dit zorgde ervoor dat ik met plezier verder bleef lezen.

Af en toe spring je weer naar het heden, maar de meeste hoofdstukken lees je in de maanden die zich voor de spannende proloog afspelen. Steeds kom je dan weer iets dichter bij de schokkende gebeurtenis.

Dit deel vond ik leuk om te lezen! Het is een keer wat anders dan het genre wat ik normaal veel lees. Kimberley heeft een fijne en vlotte schrijfstijl en ze weet de nodige humor in het verhaal te brengen. Het is dus een prima feelgood voor tussendoor.

Misschien vond ik dit deel zelfs wel leuker dan het voorgaande! Je kunt dit boek overigens ook prima als losstaand deel lezen.

Verder wil ik @awbrunaromans en @kimberleyklaver heel erg bedanken voor het gesigneerde recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest