Spannend en wat een plottwist!

Silvie Leest 24 november 2021
Jules is vrijwilliger bij een telefoondienst voor vrouwen die ’s avonds bang worden als ze op weg naar huis zijn. Hij begeleidt ze met zijn kalmerende stem. Die zaterdagavond, neemt hij een dienst over van zijn vriend. Om 22.00 uur komt er opeens een telefoontje binnen.

Al gauw blijkt dat de situatie levensbedreigend is. De vrouw, die Klara blijkt te heten, is helemaal in paniek en beweert dat ze wordt gevolgd door een man die haar eerder heeft aangevallen. Op de slaapkamermuur heeft hij de datum van Klara’s dood geschilderd en die dag breekt over minder dan twee uur aan… Lukt het Jules om de vrouw op tijd te redden?

Het verhaal begint vrij snel met het telefoontje tussen Jules en Klara en dat maakt het meteen interessant. Als lezer voel je al snel de spanning en word je in het verhaal gezogen. Naarmate het verhaal vordert kom je steeds meer te weten over de mysterieuze vrouw die heeft gebeld. Ook over het verleden van Jules kom je meer te weten. De uitwerking van de personages is dan ook goed beschreven en het onderwerp wat besproken wordt is ook realistisch en actueel.

Het verhaal verveelt eigenlijk geen enkel moment. Er gebeuren genoeg dingen waardoor je als lezer steeds verder wilt lezen. Ik had zelf dan ook moeite om het boek opzij te leggen, want sommige stukken waren echt heel spannend.

De weg naar huis heeft echt een gigantische plottwist die (denk ik) weinig lezers zien aankomen. Dit maakt het verhaal nog interessanter en beter. De schrijfstijl van Fitzek is heel vlot en de hoofdstukken zijn erg kort. Ik heb dan ook enorm genoten van deze nieuwe thriller en kijk uit naar het volgende boek van deze auteur!

Meer recensies van Silvie Leest