Het Tassenatelier vol liefde

SimoneGJ 30 oktober 2023
'Het tassenaterlier vol liefde' is het eerste deel in de 'Klavertje-serie'.

Dit verhaal gaat over de Duitse Lena. Ze woont in Berlijn en heeft een jongvolwassen zoon. Wanneer haar man, Martin, is overleden, vraagt Lena's schoonzus Chris of zij zin heeft om bij haar en haar gezin in Ierland te komen logeren. Hoewel de band tussen Martins zus Chris en Lena niet heel sterk is, besluit Lena toch te gaan. En dat zal een grote verandering brengen in haar leven, want Lena wordt verliefd...en niƩt alleen de prachtige omgeving.

Wat leuk om eens een feelgoodverhaal te lezen met een vrouw van middelbare leeftijd in de hoofdrol. Dat heb ik nog niet veelvaker gezien. Deze boeken worden vergeleken met bijvoorbeeld de 'Valerielane-serie' van Manuela Inusa. Dat vond ik leuke boeken. Dus dat, in combinatie met de tekst waar dit boek over gaat, maakten mij erg nieuwsgierig. Ik begrijp de vergelijking wel, want in dit deel wordt een tassenatelier opgericht en in het tweede deel (wat ook al uit is) gaat het over een wolwinkeltje en het derde deel over een Ierse pub en de eigenaren zijn met elkaar bevriend. Ik hou van zo'n kneuterige setting in een dorpje. Toch wist dit boek mij niet echt te pakken. Ik vond het wat van de hak op de tak waardoor ik keuzes en emoties van Lena niet helemaal begreep. Het einde voelde ook wat abrupt en had naar mijn idee wel wat meer uitgewerkt mogen worden. De omgeving daarentegen werd goed beschreven, waardoor ik me helemaal in een Iers dorpje waande!

Het boek krijgt van mij net aan 3*

Toch ben ik wel heel benieuwd hoe de serie verder zal gaan.

Meer recensies van SimoneGJ