Heerlijke kerstnovelle

SimoneGJ 04 december 2023
Joy haat Kerst...ofnee...ze HAAT Kerst. Ze werkt in een winkel en de kerstperiode is dan ook niet haar favoriete tijd van het jaar op haar werk. En dan is het kerstinpakpapier op. Tot gróte ontevredenheid van een mannelijke klant. Joy kan niet meer professioneel blijven en is nogal onbeschoft tegen de eveneens onbeschofte klant. En dan vallen haar plannen om niks te doen op kerstavond ook nog eens in het water als haar zwager haar enigszins dwingend vraagt om naar hun Secret Santa feestje te komen. Maar als ze ziet wie daar ook is, lijkt het niet erger te kunnen worden....

Wat heb ik genoten van dit verhaal. Ondanks dat dit een novelle is, is het heel compleet en op en top feelgood. Dat Joy Kerst haat is meteen wel duidelijk, maar waarom precies, daar kom je gaandeweg achter. Nick, die vervelende klant, blijkt toch niet zó vervelend te zijn, maar Joy weer van Kerst laten houden, dát blijkt toch wel een hele opgave.

Heb je nog nooit wat van Tamara gelezen, dan is deze novelle heel geschikt om kennis te maken met haar fijne schrijfstijl. Heb je al wel vaker van haar boeken genoten, dan mag je dit kerstverhaal zéker niet missen!

Meer recensies van SimoneGJ