Moeizaam

Drs Snor 18 juni 2021
De titel vond ik poëtisch en dat trok me aan. Het boek begint over de wederwaardigheden rond de verfilming van een eerder boek van de schrijver zelf. De schrijfstijl vind ik helaas in het geheel niet dichterlijk. Ik moet als Nederlander wel vaker op dreef raken in een Vlaams boek, maar hier lukte het niet. Het lezen werd een moeizame zaak door de te lange zinnen en de nietszeggende conversaties. Een terugblik naar de jaren 1970, een wereld toen computers met ponskaarten 'gevoerd' werden en waar nog geen mobieltjes bestonden, kan boeiend zijn. Maar dit boek doet erg gedateerd aan. Ik heb het na enkele tientallen pagina's lezen teleurgesteld in de oud-papierbak geknikkerd.

Meer recensies van Drs Snor