Boven de wolken

Sophia Amesz 28 juli 2023
Ik heb voor de Hebban Leesclub het boek Boven de wolken van Jenny Colgan mogen lezen. Dit is het eerste deel uit haar nieuwste reeks Summer Skies.

Jenny Colgan is een Schotse auteur. Ze is onder andere bekend van de vijfdelige serie Café Zon en Zee.

Morag McGinthy leeft een snel pilotenleven in Londen. Doordat haar grootvader vanwege ziekte niet kan werken, ziet ze zich genoodzaakt terug te keren naar Schotland. Zodat ze tijdens zijn herstel de lokale vliegroute kan overnemen van hem.

Tijdens een noodweer moet ze een noodlanding maken met het vliegtuigje “Dolly”, een gammele Twin Otter, op een van de eilanden in het archipel.

Op dit eiland leven er naast heel veel vogels en andere dieren, enkel de norse ornitholoog Gregor Cameron.

Ze zullen voorlopig op elkaar aangewezen zijn.

Ik vond het moeilijk om in het verhaal te komen. Dat kwam voornamelijk door al het vliegtuigjargon

Maar na een paar hoofdstukken trok het verhaal me toch aan en heb ik het boek in een rap tempo uitgelezen.

Ik ben na het lezen van dit boek, heel benieuwd of Summer Skies 2 ons meer gaat vertellen over het leven van Morag en haar familie en vrienden.

Meer recensies van Sophia Amesz