Spanning in de tent

Sophia Amesz 07 mei 2023
Ik mocht voor de LS Sterrenthriller leesclub De gouden lepel van Jessa Maxwell lezen.

Een verhaal waarin The Great British Bake Off samenkomt met Knives Out.
Het is het jubileumseizoen van Bakweek, die voor het eerst niet alleen door de beroemde chef-kok Betsy Martin wordt gepresenteerd, maar ook door Acrhie Morris.

De bakwedstrijd wordt gehouden op het gotische landschap Grafton Manor, dat ik bezit is van Betsy.

We leren stuk voor stuk de zes kandidaten kennen. Hun beweegredenen om mee te doen aan deze wedstrijd. Hun karakters, verwachtingen en dromen. Ik vond het heel fijn dat ieder hoofdstuk verder ging vanuit het oogpunt een ander personage.

Ik zou zelf niet voor de camera willen staan. Het lijkt me verschrikkelijk dat al je expressies vastgelegd worden. Als de camera van deelnemer naar deelnemer door de tent gaat, voel je het ongemak en de onzekerheid van de deelnemers.

Lottie was mijn favoriete karakter. Haar aparte verhaallijn, haar connectie met Grafton Manor en Betsy. Ze voelt aan als een lieve oude dame, die je maar al te graag als je oma zou willen hebben.

Een echte “whodunnit” wil ik het boek niet noemen. Daarvoor had er voor mij meer verdenkingen moeten zijn. Al met al, een fijn boek om te lezen. Een fijne schrijfstijl waardoor ik het boek snel uithad.

Meer recensies van Sophia Amesz