Opnieuw een heerlijk boek van Sarah Morgenthaler

Soraya Latten 08 april 2021
Lana Montgomery is al vanaf jongs af aan verliefd op het dorpje Moose Springs en besluit het te helpen als het resort verlies begint te leiden maar niemand zit te wachten op een toerist die hun dorpje komt veranderen en Lana word al snel met de nek aangekeken.
Voor Rick zijn de laatste jaren niet makkelijk geweest maar hij is één van de enige die de bloedmooie Lana weet te waarderen om haar liefde voor Moose Springs. Samen besluiten ze op jacht te gaan naar Santa Moose en hopen het dorp zo voor haar te winnen.

In dit tweede deel van de serie zullen we zijdelings nog wat meer te weten komen over hoe het liefdesleven tussen Graham en Zoe verloopt maar concentreert het verhaal zich vooral op Zoey haar beste vriendin Lana en haar zoektocht naar een thuis. Ik was direct nadat ik Droomvakantie uit had al erg benieuwd hoe het verhaal verder zou verlopen omdat het tussen Zoey en Graham goed leek te zitten en was daardoor aangenaam verrast dat Droomman zich niet hoofdzakelijk op hun relatie richtte maar juist verder ging met twee andere personages uit het eerste boek.
Naarmate het verhaal vorderde werd ik steeds enthousiaster en deed Droomman mij steeds meer denken aan De eilandliefde serie van Jackie van Laren en laat ik van die serie nu net enorme fan zijn!

Opnieuw weet Sarah haar personages tot leven te brengen en ondanks dat het om hele verschillende personages gaat, waarbij de ene ook nog stinkend rijk is, toegankelijk te maken voor de lezer waardoor je hun in je hart sluit en door het verhaal heen ontzettend met ze meeleeft. Waar ik Lana in het eerste boek niet zo’n bijzonder personage vond en soms zelfs ronduit irritant kreeg ik nu gaandeweg het boek steeds meer sympathie voor deze liefde jonge vrouw en kon ik niet wachten om erachter te komen wat Moose Springs, en natuurlijk de liefde, voor haar in petto had.

Voor mijn gevoel ging dit boek ook veel meer over het vinden van jezelf en je plek in deze wereld dan over dat het feit dat Lana zo nodig een relatie moest hebben. Lana word door Sarah Morgenthaler juist neergezet als een zelfstandige vrouw die haar mannetje staat maar zeker niet kan zonder de hulp van haar echte vrienden, iets wat dit verhaal ook heel goed duidelijk maakt.

Ik heb in ieder geval ontzettend genoten van dit tweede boek uit de Moose Springs serie en kan het dus, zeker als je hebt genoten van De eilanden serie van Jackie van Laren, absoluut aanraden in deze serie te beginnen.

Sarah Morgenthaler schreef altijd als hobby maar debuteerde in 2020 met Droomvakantie het eerste deel in de Moose Springs serie, dit boek werd zo goed ontvangen dat ze zichzelf nu in plaats van geoloog moet zien als schrijfster die voor haar hobby naar rotsen kijkt. Sarah verwerkt graag situaties en momenten uit het echte leven in haar boeken en heeft, zoals je in Droomvakantie en Droomman leest, een zwak voor vele verschillende dieren.

Meer recensies van Soraya Latten