Je bent direct verslaafd aan deze serie

Soraya Latten 08 januari 2020
Sam heeft het als dochter van de vicepremier altijd goed gehad maar als de grenzen sluiten en de protesten steeds gewelddadiger worden is dat afgelopen. Haar vader is samen met de premier van mening dat de jongeren de aanstichters zijn van het geweld en besluiten maatregelen te nemen. Sam zal moeilijke keuzes moeten maken op loyaal aan zichzelf te blijven.

“Er staat een zacht windje, de sirenes klinken ver weg, Ik kan bijna doen alsof ze niet bestaan – al is het dankzij de sirenes dat ik nu niet op school zit. Alles wat mooi is aan Londen heeft altijd een schaduwkant. Een randje, dat nu scherper wordt. Een randje dat al eerder mijn hart doorboorde, maar daar wil ik nu niet aan denken.”

Nadat Teri Terry ons de geweldige serie Slated, in het Nederlands uitgebracht als Gewist, bracht heeft ze ons opnieuw verrast door een spannende prequel te schrijven. In dit deel leren we meer achter de geschiedenis van Engeland en waarom ze uiteindelijk zijn begonnen met het wissen van jongeren.

Het verhaal is opgedeeld in 3 delen en de hoofdstukken wisselen af tussen Sam en Ava.
In het eerste deel gaat het verhaal wat langzaam en leer je eerst Sam en Ava kennen waarbij je meer leert over hun achtergrond en hun karakter. Dit legt wel echt de basis voor de volgende delen en maakt acties ook duidelijker, zeker geen overbodige luxe dus.

“Ik slik. ‘Ik ben maar één iemand Maar je hebt gelijk. Kijk eens naar al die gekte die ik blijkbaar teweeg heb gebracht. Stel je voor waar we samen toe in staat zijn! Niet alleen wij, maar iedereen die de posts heeft gedeeld en zelf heeft gepost. We zijn met te velen om genegeerd te worden.’ Daisha glimlacht. ‘Dit is ons moment.’”

In Slated, die in 2012 werd geschreven, heeft Engeland zich al tijden losgemaakt van de EU wat momenteel natuurlijk echt aan de gang is. Het is daarom niet raar dat Teri besloot nog een nieuw deel te schrijven die vandaag de dag zo actueel is en angstwekkend dichtbij de waarheid zou kunnen staan. Een ieder die dit boek leest zal zich automatisch gaan afvragen ‘Wat als..’ want wat als wat er wordt beschreven in dit boek echt gaat gebeuren? Is dit boek nog wel echt fictie of kan het zomaar de realiteit worden? Deze en andere gedachten maakt dit boek nog spannender en geeft het een extra dimensie.
De schrijfstijl van Teri Terry werkt hier nog extra aan mee doordat ze heel beeldend schrijft en de karakters echt tot leven laat komen.

Het boek is gevuld met onverwachte wendingen en twist en blijft tot de laatste pagina boeien. En mocht dit het eerste boek zijn wat je leest haal gelijk de rest ook in huis want ik verzeker je, je wil blijven doorlezen!

Teri Terry is geboren in Frankrijk maar heeft door het werk van haar vader op vrijwel elk continent gewoond. Nadat ze zich vestigde in Engeland besloot ze na verschillende banen bezig te gaan met haar grote liefde, schrijven. Ze schreef o.a. de Slated serie, vertaald in het Nederlands als de Gewist serie, de Dark Matter trilogie en Mind Games

Meer recensies van Soraya Latten