Lainey is na de zoveelste mislukte relatie helemaal klaar met mannen. Dan komt ze op haar nieuwe werkadres waarbij de stiefzoon, Seth, van haar baas wel heel knap blijkt te zijn, maar hij heeft een vriendin en Lainey wilde geen relatie toch? Ondertussen zit zowel Seth als Lainey met een ingewikkelde situatie waarin ze beide wat te verbergen hebben. Zullen ze elkaar hierdoor vinden of juist verliezen?

“Lainey hoorde voetstappen op het natte zand en keek over haar schouder. Tegen de tijd dat tot haar doordrong dat het wel eens een moordenaar zou kunnen zijn, herkende ze het loopje en het witte overhemd en wist ze dat ze gerust kon zijn. Tenzij hij wat bijkluste als huurmoordenaar. In het weekend of zo. Telde vrijdagnacht mee als weekend?”

Ik las dit nieuwste boek van Jill Mansell letterlijk in één ruk uit, het was verslavend, humoristisch en boordevol liefde. Zoals een echt Jill boek natuurlijk hoort te zijn.
Heerlijk duurt het langst speelt zich voor het grootste gedeelte af in St. Carys een plek die voor Jill Mansell lovers bekend in de oren klinkt. Deze plek gebruikte ze namelijk ook in twee eerdere boeken namelijk Rozengeur en zonneschijn en Ik zie je op het strand. Daardoor zou je snel kunnen denken dat deze boeken op elkaar lijken maar niets is minder waar. Door dat Jill een onuitputbare fantasie heeft is dit boek net zo verrassend en uniek als ieder andere boek wat ze schrijft.

De karakters zijn door Jill goed uitgewerkt en doordat ze altijd vanuit meerdere personen schrijft krijg je altijd een duidelijk beeld van de situatie waarin de verschillende hoofdpersonen zich bevinden. Deze schrijfstijl kan verwarrend zijn maar Jill weet het altijd helder te houden met wie je meeleest en wat er precies aan de hand is.

De bijpersonen, waaronder de tweeling van het gezin, zijn in mijn ogen net te weinig aanbod gekomen. Hierdoor werden bepaalde situaties, die één van de zussen meegemaakt, te veel naar de achtergrond geschoven en leek de uiteindelijk oplossing plotseling en onlogisch.

Ondanks dit kleine minpuntje heb ik volop genoten van dit nieuwste boek van Jill Mansell en kijk ik nu al uit naar haar volgende boek. Ook verdiend L.S. Amsterdam een enorm compleet voor de prachtige omslag van het boek. Deze is weer geweldig en alleen al door de omslag voel je je al beter, het zorgt echt voor het algehele feelgood gevoel.

Jill Mansell heeft al meer dan 25 bestsellers op haar naam staan, o.a. Ik zie je op het strand en Stuur me een berichtje vallen hieronder. Haar boeken worden standaard in vele verschillende talen vertaald. In Nederland en Vlaanderen zijn er al meer dan 2,5 miljoen exemplaren van haar feelgood boeken verkocht.

Reacties op: Meeslependen humoristisch

Heerlijk duurt het langst - Jill Mansell