Geweldig boek!

Soraya Latten 13 september 2020
In Hartendal ligt een bijzonder plein met daarop een huis, het zogenoemde vervloekte Torenhuis. Zes zware sloten houden deze toren op slot zodat het kwaad er niet uit kan. Maar Sophie, Doortje, Jerry en Rick geloven niets van deze verhalen en willen koste wat het kost de toren binnen komen en gaan bij de ouderen van Hartendal op zoek naar de waarheid. Al snel komen ze erachter dat het Torenhuis daadwerkelijk iets te verbergen heeft, kunnen de vrienden het gevaar stoppen voordat het Klavertjesplein opslokt?
Dit bijzondere en fantasierijke boek wil je niet alleen in huis halen voor je kinderen maar ook zeker zelf lezen. Trouwens ook als je geen kinderen hebt moet je dit boek eigenlijk lezen vooral als je houdt van fantasie!

Geen moment heb ik me verveeld tijdens het lezen van Het geheim van het Klavertjesplein. Door de schrijfwijze van Michael en de levendige beschrijving van de omgeving en de personages kun je het boek haast niet wegleggen en blijf je er steeds aan denken mocht je het toch hebben moeten wegleggen. Het boek focust vooral op de vier vrienden die op zoek gaan naar de geheimen van het Klavertjesplein en je leert hun karakter daarom ook goed kennen en kunt juist door de verschillen in hun karakter extra van dit boek genieten.

Je merkt door het hele boek heen dat Michael er moeite voor doet om ongewone, fantasierijke situaties echt te laten aanvoelen waardoor je wordt meegezogen in het verhaal en je begint te geloven dat de dingen in het boek haast echt zouden kunnen gebeuren.
In het boek zitten prachtige illustraties verwerkt maar dit had met de levendige beschrijvingen van Michael haast niet gehoeven. (Absoluut niets ten nadele van deze illustraties want die zijn echt prachtig!)

Eigenlijk kan ik wel met positieve dingen blijven komen maar er is maar één manier waardoor je merkt hoe goed, leuk, spannend en fantasierijk dit boek is en dat is door het zelf te lezen!

Michael Reefs werd geboren in Heerlen en groeide op in Vaals. Hij is o.a. bekend door De Bieb-bende reeks. Michael zijn doel is kinderen (weer) aan het lezen te krijgen en om dat doel te bereiken bezoekt hij veelal scholen, bibliotheken en boekhandels.

Meer recensies van Soraya Latten