Gewoonweg prachtig

Soraya Latten 14 november 2019
Als politieagente Beck Holiday op 14 jarige leeftijd haar vader verliest tijdens 9/11 verdwijnen al zijn herinneringen met hem. Maar dan erft ze het huis op Memory lane 7 in Florida waar ze vroeger met haar ouders vaak kwam, zal dit de trigger zijn om haar verleden weer terug te krijgen?
Ook Everleigh kampte met geheugenverlies nadat haar man en schoonfamilie overleed door een tornado en jarenlang stond haar leven stil tot ze uiteindelijk haar geluk voor in het huis wat ze nu heeft nagelaten aan Beck. Het verleden van deze vrouwen zijn vervlochten maar kan Beck erachter komen waarom? En zal ze ooit weten waarom ze alle herinnerigen aan haar vader vergat?

“‘Dit is het testament van mevrouw Everleigh Callahan,’ zei ze een paar seconden later. ‘Wat?’ Flynn wierp haar een snelle blik toe en richtte zijn aandacht vervolgens weer op de wedstrijd. ‘Everett wie?’ ‘Everleigh. Kijk jij maar naar je wedstrijd. Er staat…’ De woorden bleven steken in haar keel. ‘Ik… ik ben haar enige erfgenaam.’ […] ‘Je hebt haar huis geërfd aan Memory Lane 7, Fernandina Beach, Florida.’”

Na de eerste bladzijde van dit prachtige boek ben je direct verkocht, de meeslepende schrijfstijl en sterke vrouwelijke karakters maken dat dit boek maar moeilijk weg te leggen is. Rachel Hauck verspringt steeds qua tijdlijn en personage maar is, doordat het per hoofdstuk wordt aangegeven, niet verwarrend. Doordat de focus van het boek ligt op Beck en Everleigh worden de romances niet belangrijker dan de zoektocht naar zichzelf.
Gaandeweg het verhaal kom je erachter hoeveel gelijkenissen de levens van Everleigh en Beck hebben en zul je al verschillende ideeën hebben over de reden waarom Everleigh haar huis specifiek aan Beck naliet, toch blijft het boek daarin spannend tot op het einde.

“‘Misschien brengt het huis wel herinneringen bij je terug, Beck. Juffrouw Everleigh was dol op je. Ze was dol op ons allemaal, maar helemaal op jou.’ ‘Waarom?’ ‘Volgens je vader waren jullie tweelingzussen die zestig jaar na elkaar geboren waren.’”

Met Het huis op nummer 7 heeft Rachel Hauck niet alleen een prachtig liefdesverhaal van twee verschillende vrouwen beschreven maar door verschillende aspecten is het verhaal mag je het zelfs spannend noemen. De personages zijn op zo’n prachtige manier beschreven dat je echt een band met ze ontwikkelt. Ook de omgeving waar het boek zich afspeelt is op beeldende wijze beschreven en maakt dat je de plaatsen echt voor je kan zien en zelfs het gevoel hebt alsof je in Memory Lane 7 bent.

Dit boek is de perfecte combinatie van een roman en een feelgood, niet te zwaar en met veel romantiek maar zonder voorspelbaar te worden. Voor mij was Het huis op nummer 7 het eerste boek wat ik las van Rachel Hauck maar ik ben fan en ga zeker haar andere boeken ook lezen.

Rachel Hauck haar boeken zijn romantisch en het thema huwelijk en geloof staan vaak centraal in haar boeken. Ze schreef eerder bestsellers als De bruidsjurk en De bruidswinkel. Ze woont samen met haar man en hond in het zonnige Florida waar ook haar nieuwste roman zich voor een groot gedeelte afspeelt.

Meer recensies van Soraya Latten