Amazing

Soraya Latten 30 oktober 2019
Libby besluit na een moeilijke tijd samen met haar driejarige zoontje Ethan op vakantie te gaan. Ze loopt al jaren rond met de angst dat iemand haar of haar zoontje iets zal aandoen en kan op het resort eindelijk ontspannen tot Ethan alleen in de lift stapt en verdwijnt. Heeft het verleden Libby dan eindelijk gevonden? Libby zet alles op alles om haar zoontje te redden en af te rekenen met haar fouten.

“Onder haar krijgt iemand haar in de gaten. Mensen beginnen te schreeuwen, tafels en stoelen schuren zo hard over de terrastegels dat het boven de loungemuziek van de band, die daar elke avond speelt, uit komt. Er schreeuwen nu nog meer mensen.”

Dit boek lees je in één adem uit, zodra je de eerste bladzijde hebt gelezen wordt je in het verhaal getrokken en kan je er niet meer uit ontsnappen. De karakters zijn levendig en goed beschreven waardoor je echt een band met ze krijgt en je het gevoel hebt alsof ze je zo in het echte leven zou kunnen tegenkomen.

Ook de wereld die Haylen gecreëerd heeft is op beeldende wijze beschreven en je ziet alle locaties en gebeurtenissen zo voor je. Sommige stukken zijn echt huiveringwekkend om te lezen, maar in de wereld waarin we leven zou het niet eens zo raar zijn dat dit daadwerkelijk gebeurt. Haylen Beck heeft een fantastische schrijfstijl en weet de spanning in het boek te houden doordat je begint in het heden en daarna weer terug gaat in het verleden.
Je wil eigenlijk alle puzzelstukjes hebben waarmee je de ontvoering van Ethan kan oplossen, en doordat Haylen ze stukje bij beetje geeft wordt het leesplezier vergroot en wil je alleen maar doorlezen.

Het boek heeft verschillende goede twists in zich waardoor je ook niet zomaar achter de waarheid komt en tot op het laatst in spanning wordt gehouden. Dit boek hoort zeker bij de beste thrillers van 2019.

En ik moet nog even iets in alle eerlijkheid toevoegen, ik had de auteur niet eerder opgezocht en was er na het lezen van het boek heilig van overtuigd dat de auteur een vrouw moest zijn, de vrouwelijke personages waren zo goed beschreven! Toen ik er achterkwam dat het daadwerkelijk door een man geschreven was was ik daarom nog meer onder de indruk! This author and book is amazing!

Haylen Beck is het pseudoniem van de Noord-Ierse auteur Stuart Neville die we o.a. kennen van het boek Het bloed kruipt. Kwijt is het tweede boek wat Stuart Neville schreef onder de naam Haylen Beck.

Meer recensies van Soraya Latten