Heerlijk liefdesverhaal

Soraya Latten 06 april 2020
Helen een 53 jaar oude weduwe is na de dood van haar man helemaal ingestort. Uitgedaagd door haar zus besluit ze mee te doen met een fotoshoot in Parijs. Daar trekt ze de aandacht van fotograaf Tom, de eeuwige vrijgezel, die Helen om die reden ook niet niet vertrouwt. Toch vinden ze in elkaar een goede vriend waarmee ze eindelijk hun grootste geheimen kunnen delen.

Wat een heerlijk liefdesverhaal, Liefde in de lens is het eerste boek dat ik van auteur Dani van Doorn las maar de rest van de boeken komt nu zeker op mijn lijstje om te lezen.

De schrijfstijl van Dani is, ondanks de heftige onderwerpen, vlot en vrolijk waardoor je maar blijft lezen. Aan haar schrijfstijl merk je ook dat ze zelf al ervaring in het leven heeft, geen hoofdpersonage met rare naïeve meiden acties maar een rijpe vrouw die door ervaring weet wat ze in haar leven wil. Dit wijkt af van de ‘normale’ feelgood verhalen waarin de hoofdpersonages vaak in situaties belanden en keuzes maken die niet logisch zijn, dit boek voelt daarom ook als een frisse wind door het feelgood genre.

Op sommige momenten gaat het verhaal wel net iets te snel, waardoor er voor het gevoel belangrijke dingen worden overslagen, of juist wat langzaam, waardoor je voor je gevoel te lang in 1 scene blijft hangen. Dit doet echter weinig, tot niets, af aan het leesplezier en je zult versteld staan hoe makkelijk dit boek leest.
Dani van Doorn snijdt in dit boek serieuze thema’s als autisme, familieproblemen en onzekerheid aan maar brengt dit op een luchtige manier waardoor je niet terecht komt in een neerwaartse spiraal. Juist door deze aanpak laat Dani zien dat dit helemaal geen onderwerpen zijn waar je voor moet oppassen maar ze juist besproken moet worden omdat dit juist heel positief voor alle betrokken kunnen zijn.

Wil je dus een boek lezen dat vrolijk en makkelijk leesbaar is maar met een unieke insteek dan is Liefde in de lens zeker een aanrader.

Dani van Doorn woont met haar man in Eindhoven en schrijft het liefst historische feelgoods. Haar boeken verschijnen bij verschillende uitgevers waaronder Ellessy, Van Driel Publishing en haar eigen uitgeverijtje Joy Books. Naast schrijven houdt Dani erg van het uitpluizen van de geschiedenis en bezoekt ze met haar man geregeld kunst- en streekmusea.

Meer recensies van Soraya Latten