Heerlijk einde van deze serie

Soraya Latten 08 oktober 2020
Het is winter en Polly kijkt onwijs uit naar de beste kerst die ze ooit gaat beleven maar dan vertrouwt haar beste vriendin haar een geheim toe die haar relatie met Huckle heftig onder druk zet. En alsof dat nog niet genoeg is verschijnt er plotseling een bekend gezicht uit Polly’s verleden. Lukt het haar om alles weer om de rit te krijgen voordat de mooiste tijd van het jaar aanbreekt?

“Toen hij weer in slaap viel ontspande zijn gezicht en terwijl Polly haar dikke wollen sokken aantrok besefte ze dat ze zoveel van hem hield dat ze bang was dat haar hart zou ontploffen. Dat vond ze doodeng. En dat gold ook voor alles wat er voor hen in het verschiet lag.”

Met Winter in de kleine bakkerij is er een einde gekomen aan het de serie De kleine bakkerij aan het strand. Maar gelukkig geeft Jenny ons een heerlijk boek om deze serie mee af te sluiten. Het is opnieuw intens genieten met Polly, Huckle en natuurlijk de lieve Neil.
Zodra je het boek openslaat zit je alweer op het getijdeneiland Mount Polbearne en ruik je haast de heerlijke geuren die uit Polly haar bakkerij moeten komen. Intens genieten dus!

In dit laatste boek zijn er, net als in de eerdere boeken, verschillende problemen waarmee Polly moet omgaan om haar leven op de rit te houden. Jenny Colgan weet deze problemen op zo’n manier uit een te zetten dat het boek toch steeds als een echte feelgood blijft voelen, toch raken deze problemen je hart en leef je intens mee met Polly en haar vrienden. Vooral Kerensa speelt in dit boek een grote rol waardoor je ook haar en haar man, en Huckle’s beste vriend, Reuben weer beter leert kennen.

Voor mij viel het einde van dit boek een beetje tegen, de meeste aspecten waren geweldig om te lezen maar één situatie werd in mijn ogen niet op een fijne manier opgelost en dat iedereen daar blij om was vond ik een beetje tegen vallen.
Ondanks dit puntje heb ik verder echt genoten van dit heerlijke boek. De fijne, vlotte en beeldende schrijfstijl van Jenny weet me altijd te raken en me mee te nemen naar de prachtige plekken die ze omschrijft.

Jenny Colgan werd in Nederland en België bekend door haar Café Zon & Zee serie waarmee ze menig lezershart heeft veroverd, hetzelfde geldt voor haar tweede vertaalde serie De kleine bakkerij aan het strand. In januari 2021 zal het eerste deel van haar nieuwe serie Happy ever after in het Nederlands verschijnen bij Luitingh-Sijthoff.

Meer recensies van Soraya Latten