Liedjes van Verlangen is Young Adult voor het al bestond

Stefan Tetelepta 02 juni 2021 Auteur
Liedjes van Verlangen is Young Adult voor het al bestond. Hey gaat over een 16 jarige tomboy die verliefd wordt op haar leraar. Dat gebeurt nogal onverwacht. Ze begint hem te stalken en droomt van een leven lang samen
Dit boek uit de jaren 60 is best vooruitstrevend omdat de hoofdpersoon geen meisjemeisje wil zijn. Tegelijk benadrukt ze is ze ook niet lesbisch. Maar het boek wordt ook behoorlijk afgeraffeld aan het eind. Verontrustende themas als stalken en zelfmoordgedachtes zijn in eens ook niet meer van toepassing. Dit boek is te dun of er hadden vervolgen moeten komen, die Wersba niet schreef. Ik las dit boek pas deze week en het komt uit de serie Lemniscaat boeken over jong volwassenen. Je leest het makkelijk uit en wil weten hoe het afloopt maar de afloop was teleurstellend voor mij

Meer recensies van Stefan Tetelepta