Het Dossier

Stefanie L 27 maart 2024
Josta Bresse een aanslag op haar leven en vermoedt al snel een relatie met haar werk als kunstvervalser voor het ddr-regime, 25 jaar eerder.
Ze gaat daarop op zoek naar haar ex-collega’s. De Stasi bracht de groep kort vóór de val van de muur naar de beruchte gevangenis Hohenschönhausen voor ondervraging. Reden: de diefstal van het dossier waarin de ddr-top haar geheime vervalsingsactiviteiten documenteerde.
Achtervolgd door huurmoordenaars probeert Josta het dossier in handen te krijgen, en haar speurtocht leidt uiteindelijk tot een confrontatie met de man die haar leven verwoestte. En hij plaatst haar opnieuw voor een gruwelijke keuze…

Het boek is voor het oog al een pareltje om te zien, zelfs de zijkanten van het boek zijn bedrukt zo mooi. Het boek begint gelijk al met je denkt wow wat een start. Heel goed dat Anya dit boek geschreven heeft, zo word je meegeven naar de DDR tijd, ik was zelf klein toen de muur viel en niet bewust mee meegemaakt. Bizarre dingen die er toen gebeurde, zo dichtbij ons allemaal. Zo gruwelijk, zo goed omgeschreven en je wilt door blijven lezen. Een dikke tip om deze te lezen!!! Voor mij mijn eerste boek van Anya Niewierra, wil zeker meer van haar lezen.

Meer recensies van Stefanie L