Spannend en meeslepend

Dit boek trok mijn aandacht door de titel. Ik ben zelf psychologe van opleiding en deze thema’s triggeren me meestal. Eens ik de korte inhoud gelezen had, wist ik dat ik dit boek zou verslinden.

B. A. Paris neemt je mee in het leven in een gesloten gemeenschap vol geheimen en intriges. Niets is wat het lijkt en op het einde van het verhaal weet je niet meer wie je moet verdenken en wat je moet denken. Het plot is er dan ook eentje dat ik niet helemaal verwacht had. Beetje bij beetje krijg je informatie over de moord die in het huis gepleegd is.

De spanning blijft onderhuids aanwezig en de schrijfster weet je te boeien door haar aangename schrijfstijl, waarin dialogen elkaar afwisselen met gedachtestromen verteld vanuit de therapeut en Alice.

Een quote die me bijblijft is de volgende van Henry David Thoreau: ‘Geluk is als een vlinder: hoe meer je het najaagt, hoe meer het je zal ontglippen. Maar als je je op andere zaken richt, strijkt het zachtjes op je schouder neer.’

Meer recensies van Stefanie Van der Loo