Super

22 december 2014
Dit is het vijfde boek dat nu verschenen is van het Zweedse schrijversechtpaar. Het boek gaat over een seriemoordenaar die zijn slachtoffers eerst filmt als ze zich veilig wanen in hun huis. Nadat hij ze filmt plaatst hij het filmpje op youtube. Het moordonderzoek loopt stroef totdat ze een man vinden die bewusteloos is bij het nieuwe slachtoffer. De man kan zich echter niks herinneren dus de hulp van hypnotiseur Erik Maria Bark wordt ingeroepen. Bij de volgende moord heeft de man een alibi dus loopt het weer spaak. Er is nu maar 1 persoon die dit kan oplossen Joona Linna maar die is vermist al een jaar lang.

De cover van het boek vind ik heel goed gelukt. De vrouw die met haar handen tegen het raam staat. Het lijkt net een stalker. Het is met zijn 569 pagina’s een heel dik boek maar het leest enorm vlot. De personages zijn goed uitgewerkt in de verhouding met het verhaal alleen sommige stukken in het boek zijn wel wat ongeloofwaardig. Als vrouw vond ik het een heel eng boek. Avonds als ik alleen thuis was of het werd donker en ik was alleen thuis werd ik toch wat ongemakkelijk bij het lezen. Ik heb enorm genoten van het boek en zou zeggen lezen maar!

Meer recensies van