Opvallend Nieuwsitem

Sterrezee 24 september 2023
Een leuk gegeven voor een verhaal. Mooi dat de menselijke omstandigheden bij begin- en eindpunt en de betekenis van het huis beschreven worden als stukje proza. Want ja, in zo'n situatie gaat het niet alleen om het vliegtuig. De hoofdstukken met de reacties uit den lande horen er bij, zo komt dit nieuwsbericht dichterbij: Het wordt als een bericht zoals je op de je newsfeed leest. - Dit wás ooit een nieuwsitem ;-) - . Je beseft weer dat er achter één voorgelezen regeltje een hele wereld schuilgaat: persoonlijk én politiek.
Toch maar drie sterren omdat ik niet graag lees over dat soort perikelen in een familie, zeker niet omdat de lezer niet méér en andere dingen van hen weet. Direct en hedendaags geschreven in veel korte zinnen, afgewisseld met flink lange.

Meer recensies van Sterrezee