Relaxte reis met Hobbit vibes.

Tamara Nome 31 januari 2024
“Ik zal aan het idee moeten wennen dat mijn beste vriend dingen kan die mijn verstand te boven gaan. Maar dat wil niet zeggen je mijn vriendschap verliest.”

In dit verhaal volgen we Dairann en Biddulp, twee vrienden en zonen van edele. Na een feestavond komt er een gewonde bode binnen met 2 rollen. Er is oorlog uit gebroken en de twee rollen bevatten brieven die naar de juiste personen gebracht moet worden. De twee vrienden besluiten om deze rollen zelf te brengen. Hier begint een reis vol magie en problemen.

Dit is het eerste boek wat ik van Mette van Praag mag lezen, ik ging er dus geheel objectief in. Het een een relaxt geschreven verhaal, wel bedoeld voor jongere lezers. Wat mij opviel is dat het hoe de band tussen de 2 vrienden steeds sterker wordt en hoe het zich ontwikkeld in tijden van oorlog.

Door de magie die in dit boek voorkomt krijg ik een beetje hobbit/LOTR vibes.
Dit boek krijgt van mij 3 sterren, het verhaal is goed geschreven spanning op de juiste momenten. Voor mij persoonlijk is het boek te langzaam geschreven, de hoofdstukken net iets te lang ( 5 in totaal) en ik miste gewoon iets meer actie. Ondanks dit alles eindigt het boek wel echt met een cliffhanger waardoor ik toch snel verder zal gaan met het tweede boek “De Magïers”.

Meer recensies van Tamara Nome