Sterk intrigerend verhaal

The_Cat 24 november 2019
Ik laat je niet achter is een boek dat zich afspeelt vlak na Wereldoorlog 2, en volgt het verhaal van een krijgsgevangene die onderweg een kind vindt. Natuurlijk is het heel moeilijk om tijdens die periode voor jezelf te zorgen, laat staan om de zorg van nog een extra kind mee te nemen. Onderweg met zijn reis naar huis komt hij een huis tegen, waar nog enkele andere personages van dit boek te tonele komen, en er een speciaal verhaal ontstaat.

Liviero heeft besloten om bij dit verhaal te werken met constante flashbacks als het over een ander personage gaat. Daardoor kan het zijn dat dit voor sommige mensen wat verwarrend werkt, maar persoonlijk vond ik het geen probleem. De flashbacks werden altijd aangekondigd met een tijdsperiode of met enkele sterren, waardoor je doorhad dat je in een andere periode zat dan waarin het verhaal zich afspeelt. Door op deze manier ook te werken, leer je gaandeweg ook meer over de personages kennen en ook dat er in het verhaal heel veel schone schijn bestaat.

Ik vond het een ontzettend goed neergeschreven verhaal, dat er ook in slaagde om mij op het einde toe toch wel te verassen, en mijn 'voorspellingen' allemaal niet te laten uitkomen. Voor mij persoonlijk een sterk verhaal en zeker een aanrader

Meer recensies van The_Cat