Speciale kijk op Assepoester

The_Cat 04 september 2019
Het eerste wat aan dit boek opviel, voor mij dan, was de ontzettend leuke cover. Het was een cover die meteen uitnodigde om het boek vast te nemen en aan het lezen te gaan. Net zoals de buitenkant doet vermoeden, gaat dit verhaal over sprookjes maar dan niet van de gewone aard.

De schrijfster is erin geslaagd om een leuke kijk te bieden op het verhaal van Assepoester. Het volgt niet Assepoester, maar het harde leven van de stiefmoeder, Agnes. Het verteld het verhaal van hoe Agnes al op jonge leeftijd uit het huis moet, om te gaan werken omdat haar familie te arm was om haar te onderhouden en hoe ze al haar kunde en kennis moest gebruiken om ervoor te zorgen dat er genoeg geld op de plank was voor een dak boven haar hoofd. Het verteld ook het verhaal van hoe ze de stiefmoeder werd van Assepoester, en hoe deze aan haar naam kwam.

Danielle Teller is erin geslaagd om een gekend sprookje te nemen, en om de rollen om te draaien. Ze zorgt ervoor dat je medelijden krijgt met Agnes, en op een bepaald moment ook dat je zelf even Assepoester door elkaar wil schudden en zeggen: doe nu eens even normaal. De manier waarop de personages zijn neergezet, is ongelooflijk goed gedaan, en heeft het verhaal zeker geen onrecht aangedaan. Een aanrader om eens door te nemen!

Meer recensies van The_Cat