Beetje kinderlijk, maar zo leuk

25 januari 2015
Ik was al zo lang benieuwd naar dit boek! Maar ik had geen idee wat ik nu precies moest verwachten, zonder spoilers te lezen. Uiteindelijk heb ik het besteld op Bookdepository en ben ik begonnen met lezen.
Het boek is zo interessant, ik moet gewoon deel twee lezen. Ik vind het boek uniek, vooral door de foto’s die erbij zitten wat mooi bij het verhaal passen zonder het ook maar een beetje kinderlijk te maken. Ik was niet helemaal dol op het einde van het boek, maar over het algemeen vond ik het zeker vier sterren waard.
Ik vind het erg leuk dat niets is hoe het lijkt in dit boek, zonder dat het onduidelijk wordt. Alles wordt zo duidelijk beschreven, maar niet te uitvoerig en je kan goed doorlezen. Ik kon niet stoppen met lezen toen ik eenmaal begon, buiten mijn leesdipje van een week dan. Maar toen ik vandaag weer begon met lezen moest ik het ook meteen helemaal uitlezen. Het was te interessant, ik kon er niet mee stoppen.

Alleen het einde was een beetje… te snel? Te voorspellend? Ik weet het niet. Het was minder goed dan het begin, maar het maakte me alsnog zo nieuwsgierig naar deel twee. Dus van de ene kant is het wel een pluspunt, want het maakte me nieuwsgierig. Alleen had ik gehoopt op een einde waar iets meer aandacht aan was besteed, zonder dat het voorspelbaar werd of het afgeraffeld leek, wat nu wel het geval was.

Ik vind het zeker een aanrader, maar het is heel lastig om iets te schrijven zonder meteen veel te verraden van het boek. Het moet gewoon gelezen worden, zo snel mogelijk. Oh en natuurlijk naar de plaatjes kijken, die net dat beetje extra geven aan het boek!

Meer recensies van