Interessant, spannend en duidelijk

25 januari 2015
Ik was zo enthousiast toen ik dit boek eindelijk kreeg! Ik had het al vaker voorbij zien komen bij anderen, en de reviews op Goodreads waren veelbelovend.

Het duurde wel even voordat ik erachter kwam wie nou precies wie was, omdat je het verhaal volgt vanuit dertien mensen en de hoofdstukken best kort zijn. Al was dat maar even, want na 40 pagina’s had ik het gevoel de personages al een hele tijd te kennen. En dat heb ik niet vaak.

Het boek heeft de nodige spanning, maar ook de diepgang die nodig is om het een succes te maken. Ik begon al meteen van personages te houden, mensen te verafschuwen en mensen extra goed in de gaten te houden. Oh en de locaties waar je allemaal komt! De spelers komen allemaal uit andere landen, dus het is ook helemaal niet raar als je bij het volgende hoofdstuk opeens aan de andere kant van de wereld zit, wat heel handig was met mijn Around The World.

De schrijfstijl van James Frey is zo fijn, ik kon niet stoppen met lezen en het boek verveelde me nooit. Er was continu wel iets belangrijks aan het gebeuren, al hoefde dat zeker niet altijd meteen betrekking te hebben op de Endgame.

Ik vond het verhaal rondom de personages ook heel interessant, je merkte duidelijk hoe anders dat ze waren, terwijl ze toch allemaal jarenlang training hadden gehad en dus zeker veel dingen gemeenschappelijk hadden.

Het boek had dus een goede verhaallijn, interessante personages en een fijne schrijfstijl. Hoewel er vaak wordt gezegd dat het boek is gebaseerd op The Hunger Games, vind ik deze vergelijking totaal niet terecht. Ja, er zijn ook twaalf mensen die tegen elkaar moeten vechten. Ja, er kan maar één winnaar zijn. Maar dat zijn dan ook zo ongeveer de enige twee gelijkenissen met The Hunger Games. Dit boek is zo anders, of het echt beter is durf ik niet zeker te zeggen, maar een aanrader is het zeker!

Verder vond ik de puzzel in het boek ook leuk, maar begreep ik er zelf echt helemaal niets van. Ik heb er dan ook niet de nodige aandacht aan besteed wat zou moeten, maar ik vond het eigenlijk gewoon ingewikkeld uitzien en wilde gewoon verder met het verhaal.

Meer recensies van