Te weinig toevoeging

20 februari 2015
De tekst klonk veelbelovend, maar ik vond het boek echt tegenvallen. Het is een novelle, dus ik moest ook niet veel verwachten, maar… dit voelde alsof ik niets heb gelezen.

In The Prince lees je niks over dat andere meisje, wat ze beloven op de achterkant. Nouja, ze komt in één hoofdstuk heel kort voor, maar er was geeneens sprake van een romantische relatie. Ik vraag me af waarom dit boek überhaupt bestaat, want ik ben voor novelles bij series, lekker nog even langer genieten van de personen, maar dan moet het wel goed uitgevoerd zijn.

Ik had wel zin om dit boek te lezen, meer te weten te komen over Maxon’s leven voor de selectie, maar dat gebeurde niet. Het boek bestaat uit zes hoofdstukken, waarvan zich twee afspelen tijdens The Selection, en de rest van te voren.

“It’s amazing how photography can capture just a split second of something exquisite.”
― Kiera Cass, The Prince
Ik vond de eerste paar hoofdstukken wel een leuke toevoeging, maar ik had er meer van verwacht en ik denk dat er ook meer uit te halen was. Maar de schrijfstijl bleef wel fijn en Maxons gedachten waren interssant, ook al waren ze best voorspelbaar.

The Guard is een novelle over Aspen, terwijl hij in het paleis is. Daarom vind ik de flaptekst wel erg apart, want het gaat helemaal niet over de tijd dat hij en America bij elkaar waren.

Ik vond het boek beter dan The Prince, vooral omdat je meer informatie kreeg over Aspen zelf en zijn leven in het paleis. Niet alleen oppervlakkig, maar je leerde hem ook beter kennen. Ik kon hem al niet uitstaan, maar na dit boek is het alleen maar erger geworden. Wanneer je echt van iemand houdt zou je juist verwachten dat je diegene geluk zou toewensen, bij wie diegene ook is. Zolang ie maar gelukkig is. Aspen is totaal niet zo, hij is betweterig, continu bezig over hoe slecht prins Maxon wel niet is voor America en dat America nog altijd van hem is.

Oké, genoeg over Aspen, anders kan ik volgens mij nog wel een paar uur doorgaan over hoe irritant ik hem wel vind. Er zijn sowieso volgens mij bijna geen mensen voor team Aspen, verassend genoeg, ahum.

Er waren ook pluspunten aan dit boek, zoals dat het je wel meer inzicht gaf in het leven van de lijfwachten en de dienstmeisjes. Ik vind het zeker geen must-read, maar wanneer je helemaal fan bent van The Selection is het wel een leuk extra boekje. Al moet je geen hele nieuwe dingen gaan verwachten, want dan zul je teleurgesteld worden. Alle verhalen wat erin voorkomen zijn al tot zekere hoogte bekend.

Meer recensies van