Alles aan dit boek lijkt gewoon te kloppen

25 januari 2015
Een beetje liefde is het verhaal van Pru Plum, de eigenaresse van een beroemde patisserie. Pru is een sterke vrouw, iemand altijd klaar staat voor anderen, maar ze draagt ook een geheim bij zich wat alles kan verwoesten waar ze oh zo hard voor heeft moeten werken.

Dit boek sleept je mee door een hele set emoties, waarbij je geen enkele moeite hoeft te doen om mee te voelen met de personen in het boek, het gaat allemaal vanzelf. Ieder leef je met ze mee, je voelt hun pijn, je voelt hun liefde.
Het verhaal wordt voornamelijk verteld vanuit Pru, maar af en toe krijg je ook kleine scenes mee vanuit het perspectief van anderen, wat een erg interessant effect geeft aan het boek.

Alles aan dit boek lijkt gewoon te kloppen, de achtergrond van het verhaal, de plek waar het zich afspeelt, de personen. En natuurlijk ook de heerlijke, zo wordt het tenminste beschreven, cupcakes, broden, croissants en peperkoekmannetjes wat in het boek voorkomen zorgen voor het juiste effect.

Pru Plum is een geweldig personage. Het verraste me in het begin dat het over iemand ging die zesenzestig was, aan de cover had ik dat niet verwacht en ik had geen ervaring met boeken lezen waarin de hoofdpersoon ouder was. Maar ik kan niet anders zeggen dan dat het eigenlijk makkelijk was om niet eens te merken dat Pru al 66 was.
Pru en haar zusje Milly hadden een geweldige band samen, ze waren loyaal aan elkaar en nooit zouden ze de ander in de steek laten. Ze stonden altijd klaar voor elkaar en dat was zo mooi om te zien.

Hoewel dit het eerste boek is wat ik lees van Amanda Prowse, zal dit zeker niet het laatste zijn. Het was een boek waar je makkelijk en snel doorheen leest, je meeneemt in het verhaal en het juiste inlevingsvermogen geeft. Het laat zien dat het leven vol onverwachte wendingen zit en dat het nooit te laat is om te beginnen met leven.

Meer recensies van