Verslavend

25 januari 2015
Toen ik dit boek kreeg had ik om eerlijk te zijn geen idee wat ik moest verwachten, vooral omdat ik de andere delen nog niet had gelezen. Snel zocht ik ze dus op voor op mijn e-reader en begon ze snel door te lezen, zonder echt aandacht te besteden aan alle details. Daarom zijn er ook geen recensies daarvan verschenen, ik wilde jullie niet te lang laten wachten op de recensie van dit boek.

Ik denk niet dat ik ooit een boek had gelezen met zoveel bovennatuurlijke wezens die ook nog eens zo goed zijn uitgewerkt. Ik was vanaf het begin van het boek verbaasd tot aan het einde, al zat er ook een twist in die ik helaas iets te duidelijk vond. Daardoor was er een klein gedeelte van het boek waar ik continu dacht “Wanneer komt het nou…”, maar wanneer dat maar 10 pagina’s is van de 668, kom ik daar toch wel makkelijk overheen.

Ik was blij met de mix van het verhaal, humor, liefde, actie, verdriet, overal werd bij stilgestaan en het zat er allemaal in de juiste verhouding in vond ik.

“Straight people,” Alec declared, “Why can’t they control themselves?”

Ik vond dit stukje echt geweldig uit het boek, maar ik zal niet verklappen wanneer het precies was.

Ik vond het zo fijn dat je vanuit zoveel mensen het verhaal leest, dan kan je je zo goed inbeelden in die personages en met ze meevoelen. Je krijgt meer informatie, zonder dat iets te langdradig wordt of wordt herhaald.

Het boek maakte me ook al meteen helemaal nieuwsgierig naar The Dark Artifices! Ik vond Emma echt een heel interessant personage in ‘Stad van hemelse Vlammen’, dus ik wacht met smart af naar die serie.
The first book of the Dark Artifices will be published in 2015.

Ik hou van dit boek, en ben zeker van plan de andere delen van de serie nog eens te lezen, maar dan met mijn aandacht erbij en zonder stukken over te slaan.

Meer recensies van