Teleurstellend

Tiany02 13 oktober 2021
Helaas, vanaf hoofdstuk 3 ben ik gestopt met het boek te lezen, ik moest me echt forceren bij dit verhaal, en dat is uiteindelijk niet goed en zeker niet ontspannend.
Ik heb lang getwijfeld voor ik het boek ben gestopt omdat ik eerder “De Poppenfabriek” heb gelezen van Elizabeth Macneal, en dat verhaal vond ik wel zeer boeiend en knap geschreven, ik had dus verwacht dat “Het Circus” ook wel in mijn smaak zou vallen. Het is niet het verhaal op zichzelf dat mij stoort, en ook de figuren spreken mij aan, dat klinkt allemaal interessant genoeg, maar het is de manier van schrijven, het klinkt niet echt vlot, het “van de hak op de tak springen”, en ook de vertaling die soms te letterlijk overkomt, dat stoort mij allemaal, alsook het saaie verhaal van Toby.
Enfin, ik heb het boek een kans gegeven, Misschien stop ik te vroeg, misschien moest ik nog wat doorbijten, maar het begon uiteindelijk op mijn zenuwen te werken, en dan wordt het tijd om het boek opzij te leggen.

Meer recensies van Tiany02