Tienke 10 februari 2020
Mijn jubileumrecensie is voor een heel speciaal boek: Hannelore.

Hannelore is opgegroeid in de Gemeente Gods van profeet Sipke Vrieswijk. Als ze 17 is wordt ze door inspanningen van haar moeder, haar oom en agent Peter Withag bevrijd uit deze sekte. Maar daar was ze absoluut niet blij mee, want het leven in de sekte was het enige leven dat ze kende. Nu, na 25 jaar doet Hannelore haar verhaal en Frank Krake heeft er met gedegen onderzoek voor gezorgd dat herinneringen aangevuld zijn met feiten.

Frank Krake kende ik al van zijn vorige boek 'de laatste getuige'. En ook dit boek krijgt van mij weer de volle 5 punten.
Hoe naar het verhaal ook is (en dat is het echt sommige momenten) toch leest het makkelijk weg. Ik houd van deze mix van herinneringen en feiten zonder dat ze altijd uit elkaar te houden zijn, ik houd van de chronologische volgorde die gekozen is en ik ben ook heel erg blij dat het boek goed af loopt.

Over de vormgeving van het boek is goed nagedacht. Op de voorkant zie je een foto van een jonge, nog gelukkige Hannelore en op de achterflap zie je de Hannelore van nu, opnieuw gelukkig... maar met een heel levensverhaal er tussen.

Meer recensies van Tienke