Kundig geschreven, maar veel te omslachtig

tiggerhans 29 maart 2024
Het heeft me bijna een half jaar gekost om te lezen, en ik kan niet zeggen dat ik er volop van genoten heb.
Het duurde zeker tot hoofdstuk 7 voor er iets van spanning in kwam, maar dan noch, het gezwemel rond de prinses irriteerde me mateloos, net als het onvolwassen gedrag en gestoei tussen de jongens.

Hoewel er best wel aardige dingen te zeggen zijn over het boek, vraag ik me af of het verhaal niet veel sneller had kunnen lopen, en met minder woorden. Het boek had zeker 60% minder dik kunnen zijn en zo een veel spannender avontuur kunnen opleveren. Nu was mijn gedachte steeds "gaat er nog eens iets gebeuren of?".

Het concept van een riftwar vindt ik best slim bedacht, en sommige stukken zijn best vakkundig en ingenieus bedacht, maar vaak te kort om je vast te houden, terwijl het geflirt soms pagina's inneemt.

Of ik nog verder ga lezen in deze serie is nu een groot vraagteken geworden.
"Het verraad" (boek 4) heb ik met plezier gelezen, Maar nu?

Het voordeel is dat de volgende boeken in de serie ietsje minder dik zijn, maar voorlopig denk ik dat ik de Riftwar kronieken even negeer.

Meer recensies van tiggerhans