Soms gewoon te zwaar (aan humor) om in 1 ruk uit te lezen

Tommy Verhaegen 16 september 2019
Een zoveelste deel in de ondertussen overbekende hilarische reeks rond de tweeling Adriaan en Oliver. Alle bekende en enkele nieuwe elementen passeren de revue. Sci-fi hadden we nog niet gehad maar dat wordt nu goedgemaakt door UFO's en een bezoek aan het vergane rijk Atlantis.
Huizinga weet er wel een wetenschappelijke totaal onverantwoord geheel van te maken, om niet te zeggen Adriaan en Olivier trekken dit compleet in het belachelijke. Er is ook een steek naar het artistieke milieu al is dat niet nieuw, in de persoon van Olivier is dat een terugkerend iets.
Korenvliet is uiteraard de plaats waar het grootste deel van het verhaal zich afspeelt. Korenvliet met zijn eeuwige volle maan, romantiek, champagne en kaviaar en het decor van de idiootste uitspattingen van het olijke duo. Tante Cecile blijkt steeds meer een rots van rust en gezond verstand in de branding.
Origineel, vol platte en absurde humor, soms gewoon te zwaar om in 1 ruk uit te lezen. Maar niet getreurd, je neemt het echt wel weer ter hand om verder te gaan en weer tranen te lachen.

Meer recensies van Tommy Verhaegen