Somewhere Inside of Happy

Valerie Meijer 29 augustus 2019
Somewhere Inside of Happy gaat over Maisie. 20 jaar later na de dood van haar zoon, doet Maisie haar verhaal over de dag waarop haar leven veranderde. Het verhaal vertelt hoe Maisie 20 jaar eerder is omgegaan met de situatie waarin haar zoon is omgekomen. Om niet te veel details weg te geven, gaat het verhaal heen en weer tussen meerdere personages die allen met het verhaal en de dood van Maisies zoon te maken hebben. Elk heeft zijn eigen rol in het verhaal, maar wordt wel goed uitgewerkt. Achteraf gezien is het een vrij treurig verhaal, ondanks dat de flaptekst al aangeeft dat haar zoon is overleden had ik daar in het begin geen weten van. Ik ben het boek begonnen zonder de flaptekst duidelijk te lezen. Hierdoor kwam het einde enigszins verrassend over.
Anna McPartlin kan naar mijn mening emoties rauw over laten komen, ze zijn helder en voelen daarentegen ook echt. De taal die echter in het verhaal aangehouden wordt is plat Engels, zo ook de schrijftaal. Dat maakt het verhaal ook weer echter, maar ook weer apart.

Meer recensies van Valerie Meijer