Het debuut van Helen Grace

veravb 18 november 2018
Een dun boekje dat vertelt over het begin van Helen Grace, terwijl ze eigenlijk nog in opleiding is.
Ze is ingedeeld bij de verkeerspolitie, iets waar iedereen een hekel aan heeft, maar niet Helen want ze mag er met de motor rijden.
Wanneer ze bij een dodelijk ongeluk komt, meent ze dat er meer aan de hand is. Een man is aangereden, het lijkt een ongeluk of in het ergste zelfdoding. Maar de man heeft geen schoenen en sokken aan, dat is toch wel vreemd.
Zoals we Helen Grace kennen uit andere boeken van de reeks, kan ze dit niet laten liggen ook al is het niet haar bevoegdheid. Wars gaat ze tegen haar begeleider in en kaart het aan bij de recherche. Ze gaat zelf al op onderzoek.

Alhoewel dit een kort verhaal is, leren we er wel de Grace Helen kennen met haar kenmerkende karaktertrekken. Het is een verhaal dat af is en spannend met de nodige actie.

Meer recensies van veravb