veravb Hebban Recensent

Een boek dat verder uit mijn comfortzone ligt kan ik dit jaar niet lezen. Verkikkerd is een boek dat ik gekregen had via de adventskalender 2018 op Hebban.nl. Het gaat over Lucy die op kamers gaat, niet in de stad waar ze wil en al helemaal niet de kamer die ze wil. Ze zit op de campus zelf in het gebouw van de nerds. De modegekke Lucy ziet het helemaal niet zitten. Ze zit vol vooroordelen, roddelt, verklapt alle geheimen, laat haar zus in de steek.
Om het in het Nederlands te zeggen, een rete-irritant mens. Tijdens de eerste honderd pagina's heb ik dikwijls gedacht: dit is geen boek voor mij, ik stop, ik heb nog genoeg andere boeken liggen.
Maar op een gegeven moment is er toch iets dat een haakje in me geslagen heeft waardoor ik bleef verder lezen. Het is een flinterdun verhaal, een feelgood of chicklit verhaal, geen idee waar ik het in moet plaatsen. Blij dat het uit is, het vervolg ga ik niet lezen meer lezen, daarvoor was Lucy toch echt te irritant. Wel goed gedaan van de auteur dat ik me zo aan het hoofdpersonage heb geërgerd, dat moet je toch maar kunnen.

Reacties op: Blij dat er tijdens mijn studententijd geen Lucy op kot zat

Verkikkerd - Lisette Jonkman