Spannend, geraffineerd

Veronique Janssen 30 september 2020
De proloog is kort, maar Kathy Tailor weet met weinig woorden veel te zeggen. Er zit ontzettend veel spanning in dit stukje tekst. Het is direct spannend.

Freya is een leuk personage. Ze heeft een interessant karakter en wordt goed uitgewerkt, maar is soms een beetje naïef. Ze heeft ontzettend veel meegemaakt voor haar leeftijd en dat wordt door Kathy Tailor heel geloofwaardig neergezet. Het is, denk ik, ook een herkenbaar personage. Terri is een leuk bijpersonage. De teksten op haar kleding zijn geweldig.

De kostschool is een spannende setting. Eigenlijk komt alles van de middelbare school voorbij: van populaire groepjes tot verschrikkelijke docenten. Het is herkenbaar en daardoor geloofwaardig.

Sommige gebeurtenissen zijn nogal apart. Daar moest ik even aan wennen. Opeens gaat het verhaal heel snel (ik wil geen spoilers weggeven) en wordt het verhaal even lastig te volgen. Uiteindelijk komt alles bij elkaar in een geraffineerd einde. Het zit ontzettend goed in elkaar!

Recensie kwam eerder op Veronique's Boekenhoekje.

Meer recensies van Veronique Janssen