Open, eerlijk en positief!

Veronique Janssen 28 oktober 2019
De cover van ‘Onzichtbaar’ is fantastisch. Die veer, het vrouwengezicht en de ondertitel; het past allemaal zo goed bij elkaar. De betekenis van de cover vind ik heel mooi en bezorgde mij kippenvel toen ik erachter kwam.

Angelique Rijk heeft een makkelijke stijl. Het verhaal leest daardoor heel makkelijk. Er staan weinige moeilijke woorden in. Het is gewoon duidelijk, eerlijk, open en positief. Soms miste ik echter wel een rode lijn en leken het meer losse verhalen.

Het verhaal is het persoonlijke verhaal van Angelique Rijk en dat maakte het misschien nog wel heftiger. Soms draaide mijn maag om en legde ik het boek even opzij. Ik moest even bijkomen. De emoties spatten van de pagina’s en dat voel je door je lijf. Het verhaal komt binnen en zal je raken.

Door de heftige verhalen/gebeurtenissen kan het een heel negatief verhaal worden, maar dat wordt het niet. Angelique Rijk geeft op een mooie manier een draai aan de negatieve gebeurtenissen. Wat is zij een sterke vrouw.

Deze recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje.

Meer recensies van Veronique Janssen