Mooi verhaal, maar zonder diepgang

Vicky 15 december 2019
Het is een vlot leesbaar verhaal, dat vooral ontspanning biedt. Mijn verwachtingen die gebaseerd waren op de cover, zijn niet ingelost, dit omdat ik op geen enkel moment de link tussen de cover en het verhaal ontdek heb. Voor lezers die zich graag laten leiden door de cover, zij zullen zich bedrogen voelen. Maar de korte inhoud is dan weer wel correct, als deze je aanspreekt, is het boek wel een aanrader.
Het verhaal over een gebroken familie die zich probeert staande te houden, kan zeker raken, de tijdsgeest en setting kunnen tot de verbeelding spreken. Jammer genoeg heb ik voor mijn gevoel al te vaak mijn verbeelding moeten aanspreken, omdat er te weinig diepgang in het verhaal zat, en dit over de hele lijn. De personnages, de omschrijvingen van de tijdsgeest, de gedachten en gevoelens van de personnages, alles miste diepgang. Vaak vind ik het heel aangenaam als een verhaal me meeneemt en waar ik mijn fantasie de vrije loop kan maken, maar dat was in dit boek niet de opzet, en dat was heel jammer. Dit maakte dat het verhaal me veel minder raakte dan zou gekund hebben. Voor lezers die zich willen ontspannen met dit boek en niet te veel willen nadenken en voelen, is dit een goed boek. Voor lezers die graag diep geraakt worden en even meegenomen willen worden in het verhaal, om te ruiken en voelen wat de personnages meemaken, zou ik dit boek niet aanraden.

Meer recensies van Vicky