Gouden kooi - Duimpjesverslag

Ronny van Erp 28 augustus 2019 Hebban Team
Mijn eerste kennismaking met Camilla Läckberg, hoe zou dat gaan bevallen ... Ik mocht het uitproberen van de Thriller Club.
De schrijfster heeft zich laten inspireren door het boek ‘The Life and Loves of a She-Devil’ van Fay Weldon, verfilmd in 1989 als ‘She-Devil’. Misschien daarom dat het verhaal mij zo bekend voorkwam. Wel zijn er een aantal nieuwe en moderne elementen toegevoegd, waardoor het geheel iets eigens heeft gekregen. Maar het verhaal is voorspelbaar, en net als de wereld van hoofdpersoon Faye blijft het verhaal vlak en mist het echte diepgang. De beloning voor het uitlezen kwam dan toch nog in het laatste hoofdstuk, wat mede dankzij het consequent uitgevoerde thema, de goede opbouw en de prettig leesbare schrijfstijl dan toch die derde ster oplevert. Jammer, ik had er meer van verwacht, maar misschien komt dat nog in het vervolgdeel.
Ondanks deze enigszins teleurstellende kennismaking ga ik toch een nieuwe poging met Camilla Läckberg wagen, maar dan met een echte thriller.

Geschreven voor de Thriller Club, 2019-07-18 (Hoe kleuren de duimen van onze volgers? #6)

Meer recensies van Ronny van Erp