De logé is een fijne psychologische thriller waarbij je op geen enkel moment zonder vragen zit!

wat Maaike leest 25 maart 2024
Ik mocht de Logé lezen voor Hebban en Uitgeverij de Fontein in ruil voor een recensie, dank hiervoor!

Het verhaal
De in Los Angeles woonachtige familie Merritt ontvangt de Engelse uitwisselingsstudente Tanya. Voor moeder Natalie is het een fantastische verwelkoming na de dood van haar oudste dochter Anabel, waar Tanya een kopie van lijkt te zijn. Al snel voelt Tanya voor Natalie en ook haar man Matt als familie. Dochter Paige en zoon Will vertrouwen de uitwisselingsstudente echter niet en gaan op onderzoek uit. Is Tanya de perfecte logé of doen Paige en Will andere ontdekkingen?

Is het een aanrader?
Mijn kennismaking met auteur Nelle Lamarr is er een met een dubbel gevoel. De logé leest vlot weg door de prettige schrijfstijl, korte hoofdstukken en het volgen van twee perspectieven: Natalie en Paige. Al snel gaan je gedachten alle kanten op en blijven er vragen in je hoofd opkomen. Ik wilde dan ook graag antwoord op deze vragen en verder blijven lezen. Hoe verder je in het boek komt des te vaker je wordt verrast door de wendingen in de verhaallijn en ook al heb je enige vermoedens hoe het verhaal afloopt, ook hier was ik gedeeltelijk verbaasd. In de positieve vorm van het woord!
Echter heeft de Logé ook een andere kant. De gedachtegang van Natalie is zeer vreemd: hoe kun je zo snel helemaal in de ban zijn van een uitwisselingsstudente en daarbij je eigen kinderen 'te kort doen'?, enkele passages lijken je gedachten, over de verhaallijn, op een verkeerd spoor te willen zetten maar blijken achteraf geen logisch onderdeel van het verhaal en het laatste hoofdstuk heeft wellicht als doel een voorzet te geven voor een vervolg maar is ongeloofwaardig als je naar eerdere omstandigheden kijkt.
Deze zaken zorgden bij mij jammer genoeg voor het missen van de kers op de taart.

De logé is een fijne psychologische thriller waarbij je op geen enkel moment zonder vragen zit...

3,5 hartje!

Meer recensies van wat Maaike leest