Zeer zeker een mooi debuut van Marisa Kuijk!

wat Maaike leest 28 maart 2024
Het verhaal
De relatie van Saar en Tom loopt alles behalve soepel... In een laatste poging om hun relatie te redden gaan ze tijdens Hemelvaart er een weekje tussenuit samen met hun dochtertje Lotte. ⁣
Saar is vastbesloten om er het beste van te maken maar al snel blijkt dat Tom hier anders over denkt. Wegens "een spoedgeval" op het werk gaat hij eerder naar huis waardoor Saar en Lotte alleen achterblijven. Wanneer Lotte op onverklaarbare wijze verdwijnt, is Saar ten einde raad. Wie zit er achter de verdwijning van Lotte en waarom wordt zij zelf door de politie als grootste verdachte aangewezen? ⁣

Is het een aanrader? ⁣
De cover van 'Waan' trekt meteen de aandacht en heeft een mysterieuze uitstraling. ⁣
Auteur Marisa Kuijk heeft een prettige schrijfstijl waardoor het boek makkelijk leesbaar is. Je volgt het verhaal vanuit Saar en later ook vanuit de dader. Dit laatste perspectief was voor mij tijdens het lezen even wennen maar, bleek later, een zeer belangrijke toevoeging aan het plot. Gedurende het verhaal gaan je gedachten over de dader verschillende kanten uit en tot het laatste hoofdstuk word je in spanning gelaten! ⁣
Persoonlijk had voor mij het plot meer bladzijden mogen krijgen, t.o.v. het beginstuk vlieg je hier heel snel doorheen. ⁣
Het tussendoortje wordt afgesloten met een originele epiloog die ik nog niet eerder zag!
Zeer zeker een mooi debuut van Marisa Kuijk, ik ben benieuwd naar haar volgende verhaal.

3,5 hartje!

Dank aan Juul van de Verhalenfabriek en de Verhalenfabriek voor het recensie exemplaar!

Meer recensies van wat Maaike leest