wat Maaike leest 10 april 2024
Het verhaal
Chloe, op z’n Frans: Klo-wie, is werkzaam bij het Amsterdamse makelaarskantoor Case Real Estate. Haar mannelijke collega’s maken het haar alles behalve makkelijk en haar baas Kees geeft haar onder de onterechte functie ‘junior makelaar’ alleen maar ‘goedkope huizenprojecten’. Ze had zich haar carrière als makelaar heel anders voorgesteld en ook over haar relatie met de Franse kok Jean-Luc heeft ze de nodige twijfels. Wanneer ze tijdens een avondje uit journalist Stefan ontmoet, gaat ze met hem een weddenschap aan en start ‘het ruilproject’. In ruil voor een knuffel van Stefan ontvangt ze zijn zonnebril en dit blijkt het begin van het einde… Verliest ze alles of niets?⁣

Is het een aanrader?
Wat een kennismaking met auteur Julia Ran, ze wist me als lezer goed te verrassen! De verhaallijn van ‘Niets te verliezen’ loopt namelijk totaal anders dan je aan het begin verwacht. Daarnaast heeft Julia Ran een heerlijke, vlotte schrijfstijl waardoor het boek makkelijk wegleest! De serieuze onderwerpen worden niet vermeden en zijn op een luchtige manier verwerkt, het verhaal krijgt hierdoor nog meer betekenis. De gedachten van Chloe worden goed op papier gezet: je leeft met haar mee, ze maakt je meermaals aan het lachen, je geeft haar soms het liefst een schop onder de kont en richting het einde laat ze eindelijk haar ware ‘ik’ zien. Kortom: een feelgood waar ik erg van genoten heb en die zeker de moeite van het lezen waard is!

Meer recensies van wat Maaike leest