Sandra Kraak schreef een mooie roman over het vinden van ware liefde, vriendschap, op zoek gaan naar jezelf en dat dit alles niet altijd vanzelf gaat!

wat Maaike leest 03 april 2024
Het verhaal
Annefleur heeft een leuk maar ietwat voorspelbaar leven. Haar werk is alsmaar hetzelfde en ze weet precies wat ze van haar vriend Lars kan verwachten. Ze is er echter van overtuigd dat je niet altijd alles kunt hebben waar je van droomt en dat je tevreden moet zijn met wat je hebt. ⁣
Wanneer ze een reis naar Egypte wint en deze dolenthousiast in ontvangst neemt, leert ze een nieuwe kant van zichzelf kennen. Een avontuurlijke kant waarbij ze nieuwe vrienden en locaties ontdekt en bovenal gecharmeerd raakt van de knappe Joris. Ze is dolgelukkig maar is dit wel realistisch voor het ‘echte’ leven in Nederland: kiest ze voor het oude vertrouwde of voor een nieuw leven waarbij ze risico’s durft te nemen en haar eigen dromen achternagaat?⁣

Is het een aanrader?
De cover van ‘Een onverwachte bestemming’ is prachtig vormgegeven. Het warme kleurgebruik en de illustratie geeft je meteen een beeld waar het verhaal over gaat. Ook de titel blijkt na het lezen van het boek perfect aan te sluiten bij de verhaallijn en heeft zelfs een dubbele betekenis, erg goed gevonden!⁣
De schrijfstijl van auteur Sandra Kraak is in het begin bijzonder, de manier waarop de flashbacks in het verhaal verwerkt waren vond ik vrij verwarrend en het duurde dan ook eventjes voor ik in het verhaal zat. Naarmate er minder flashbacks beschreven werden, werd voor mij de schrijfstijl een stuk prettiger en heb ik het verhaal met veel plezier gelezen. Richting het plot word je meermaals verrast met onverwachte wendingen en langzaamaan vindt hoofdpersonage Annefleur zichzelf terug. ⁣
Sandra Kraak schreef een mooie roman over het vinden van ware liefde, vriendschap, op zoek gaan naar jezelf en dat dit alles niet altijd vanzelf gaat. Nu maar hopen dat er een vervolg komt en we kunnen lezen hoe het de hoofdpersonages verder vergaat! ⁣

Grote dank aan Kabook Uitgevers voor het recensie exemplaar voor de blogtour! ⁣

3,5 hartje!

Meer recensies van wat Maaike leest