Veel onderhuidse spanning

Wemmie 07 februari 2024
De nieuwkomer van Martine Kamphuis

Altijd al eens een kijkje willen nemen in een tbs kliniek? In de nieuwste thriller van Martine Kamphuis krijg je een beeld van het reilen en zeilen in een tbs kliniek.
Het is een vervolg op De Kliniek, maar geen probleem om dit boek als stand alone te lezen.
Wederom draait het om Sanne Molenaar die als arts werkzaam is in de tbs-kliniek. De proloog kruipt gelijk al onder je huid. Een serieverkrachter is erg goed in het treiteren van Sanne en geniet een bepaalde status in de kliniek.
In de kliniek komt een nieuwe leidinggevende, Annabella, en Sanne moet enorm aan haar wennen omdat ze heel andere ideeën heeft dan haar voorganger Karel.
Als Karel ook nog eens onder verdachte omstandigheden overlijdt gaat Sanne op eigen houtje op onderzoek uit.
Sanne haar vriend David heeft zijn eigen issues en kan moeilijk omgaan met de uitdagingen die Sanne tegenkomt op haar werk.
En er gebeurt nogal wat op de werkvloer. Het is geen typische whodunit thriller maar eerder een psychologisch kat- en muisspelletje.
Martine Kamphuis, zelf werkzaam als psychiater en psychotherapeut, weet haar professionele inzichten waarheidsgetrouw te beschrijven.
Het boek leest vlot omdat de hoofdstukken kort zijn en er veel gebeurt.

Op het eind vindt er nog een plotwending plaats, door het gehele boek zijn er diverse personages die verdacht lijken.
Een fijn boek waarin we veel meemaken via het denken en doen van Sanne.

Dit boek mocht ik lezen voor Crime Compagnie in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van Wemmie