Aangrijpende thriller met sterkte karakters

Wemmie 29 juni 2023
Paternoster is chronologisch gezien de voorganger van Zeven waarin Anne Verelst met haar team wederom haar opwachting maakt.
In Paternoster worden priesters op afschuwelijke wijze afgeslacht en vermoord. Het team tast in het duister omtrent het motief van de dader.
Langzaamaan wordt duidelijk dat trauma’s van vroeger een rol spelen bij de gedode priesters.
Een actueel thema dat door Luc Vos zeer indringend is beschreven. Hoe afschuwelijk de moorden ook zijn,je kunt toch enige compassie voor de moordenaar opbrengen.
Het boek is vanuit verschillende perspectieven geschreven en raakt ook het team.
In het begin is het een zoektocht naar de moordenaar en is het de vraag hoe hij aan de informatie over de vermoedelijke slachtoffers komt.
Als eenmaal duidelijk is hoe de vork in de steel zit kan het team van Anne doelgericht te werk gaan.
Het boek kent een spannend plot en de gevoelens van de slachtoffers zijn zeer indringend beschreven waardoor je begrip kunt hebben voor de dader.
Psychologisch sterke karakters in een thema wat nog steeds speelt en diepe sporen achterlaat.
Luc Vos is zeker een auteur om in de gaten te houden. Indringend thema op fijne wijze beschreven met een flinke dosis spanning.
Bij deze bedank ik uitgever Letterrijn voor het mogen proeflezen van Paternoster, dit heeft geenszins invloed gehad op mijn positieve bijdrage.

Meer recensies van Wemmie