Heerlijke mysterie thriller

Wemmie 27 oktober 2023
Voor Ambo/Anthos mocht ik Lichaamstaal van A.K Turner vooruit lezen en dat was een heel fijne levenservaring.
Cassie Raven is een kleurrijk persoon, ze heeft een niet alledaags uiterlijk, ze is Gothic, heeft piercings en heeft een veelbewogen jeugd achter de rug. Haar ouders leven niet meer en ze heeft een warme band met haar Poolse oma.Sinds het overlijden van haar ouders heeft Cassie als klein meisje een fascinatie voor dode dieren en mensen. Cassie heeft een bijzondere baan, ze is obductie assistente. Cassie gaat zeer respectvol met de overledenen om. De vergelijking met Lisbeth Salander komt in mij op.
Cassie is van mening dat de doden vrijwillig hun verhaal prijsgeven. Ze “praat” met de overleden mensen. Al genoeg stof voor een mysterie thriller.
De andere verhaallijn wordt verteld vanuit Phyllida Flyte, een politieagente die graag werkt volgens de regels.
Beide vrouwen zijn gevormd door hun verleden en hoewel ze tegenovergesteld zijn komen ze beetje bij beetje dichter bij elkaar.

Op een dag komt er een bodybag met het lichaam van een bekende vrouw van Cassie, het is haar oud docente die veel voor Cassie heeft betekend. Ze kan niet begrijpen dat er sprake is van een natuurlijke dood en gaat op onderzoek uit.
Cassie stoort zich aan de lakse houding van Flyte en zij op haar beurt heeft moeite met de eigengereide Cassie.
De hoofdstukken zijn redelijk kort en worden verteld vanuit het perspectief van beide vrouwen. Cassie is een intrigerend personage en de plot kent een aantal leuke wendingen.

De passages over het werk in het mortuarium zijn interessant en niet gruwelijk.Integendeel, ze zijn met kennis en liefdevol beschreven.
Het is geen boek met een puntje op de stoel spanning maar een heerlijk boek die mij ook wel deed denken aan de vroegere Agatha Christies.
Het schijnt dat er meer delen van gaan komen en ik kijk er naar uit om meer over Cassie en Flyte te gaan lezen.

Meer recensies van Wemmie