Vier dames die een plaats in mijn hart hebben veroverd!

Wendy 14 september 2020 Hebban Team
Hetty Kleinloog (1958) heeft al heel wat schrijfwerk op haar palmares staan, auteur, scenario- en toneelschrijver, tekstdichter, dramadocent en regisseur. Volle kracht is deel twee van de volle-trilogie en waar er chemie ontstond op papier in deel 1 volle bloei, gaat Kleinloog nog een stapje verder met een roadtrip vol levenswijsheden, een roadtrip dat je als lezer nooit meer vergeet.

*Onze vier dames Anneke, Wanda, Lies en Greetje besluiten op zoek te gaan naar de verloren tweelingzus van hun overleden vriendin Danny. Zus Nel is jaren geleden geëmigreerd naar het grote Canada, met enkel een ansichtkaart als aanknopingspunt zetten ze samen hun schouders onder hun missie. Wanda neemt de leiding van deze missie, Wanda vervult met schuldgevoel en verdriet draagt de urne van Danny dicht bij haar. In Canada aangekomen huren ze een motorhome, volle goede moed en kracht starten ze aan een avontuurlijk avontuur, een roadtrip waar vriendschap overheerst.

Als lezer krijg je in de eerste bladzijde een kort overzicht van deel één (volle bloei) toch is het een aanrader om eerst volle bloei te lezen, de auteur is trouwens een meester in het samenbrengen van lezer en vier unieke personages. Waar Kleinloog in deel één de levensrugzakken van de dames opent, gaat ze in dit deel een stap verder, bladzijde per bladzijde maakt ze de levensrugzak van de vier dames leeg tot op de bodem. Verleden en beslissingen gaan hierdoor hand in hand en spatten van de bladzijden.
In eenvoudige bewoording zet de auteur een avontuurlijk en humoristisch verhaal neer, boordevol thema’s en verborgen boodschappen. Kleinloog geeft daar bovenop nog een aantal levenswijsheden mee en dit gezien door de ogen van vier vrouwen op leeftijd zonder dat het saai of vervelend wordt.
Net zoals volle bloei wordt volle kracht besprenkeld met een laag van humor en sarcasme, wat het geheel luchtig en plezierig maakt om te lezen. Nota aan de auteur: laat deel drie maar komen en als het mogelijk is blijf gewoon verder schrijven want deze vier personages hebben een grote plaats in mijn hart veroverd!

Meer recensies van Wendy