Als je familie je nodig heeft

Wendy van Lierop 11 september 2020
In het laatste leven leren we John Adderley kennen. Hij is als FBI agent undercover en na afloop wordt hij in een getuigenbescherming opgenomen. Hij wil terug naar zijn geboorteland omdat zijn moeder hem om hulp vraagt. In Zweden is al tien jaar de dochter van een bekende familie vermist en de half-broer van John is hoofdverdachte maar nooit veroordeeld.

Het laatste leven is het debuut van Peter Mohlin en Peter Nystrom waar twee werelden die ver uit elkaar liggen samen komen. Je leert John echt kennen en soms is dat een beetje te veel. De aanloop naar het plot mist hier em daar spanning. De laatste 150 bladzijde maken dat weer goed.

Dit debuut is zeer geslaagd en John is een personage waar je als lezer meer van wil weten. Zijn achtergrond en keuzes maken dit verhaal. Je krijgt als lezer sympathie voor hem en je begrijpt zijn keuzes.

Meer recensies van Wendy van Lierop